
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Divendres |
de 10.00 h a 12.00 h |
Entrada Gratuïta |
Matinal adreçada als centres educatius que han participat al programa Ciència ciutadana a les escoles | |
Dissabte |
d'11.00 h a 23.00 h |
Activitats per al públic en general | ||
Diumenge |
d'11.00 h a 20.00 h |
Altres
- Se celebra a:
- El Born. Museu d'Història de Barcelona.
- Organitzat per:
- Institut de Cultura de Barcelona.
La Festa de la Ciència arriba aquest any a la 18a edició i, per segon any consecutiu, es durà a terme a El Born. Museu d'Història de Barcelona i a la plaça Comercial el cap de setmana del 30 i 31 de maig i l'1 de juny. La festa és un espai idoni per fer divulgació científica entre la ciutadania amb activitats adreçades a tots els públics durant les franges diürnes i per a joves i adults el vespre de dissabte. També es faran jornades de portes obertes al Centre Martorell d'Exposicions i a l'Hivernacle on es duran a terme diverses activitats de la festa.
En l'edició d'enguany s'han programat més de 160 activitats de divulgació científica i tecnològica repartides en 28 espais diferents, en les quals s'hi han implicat més de 120 institucions, entitats i grups de recerca amb més de 300 participants. Entre les novetats d'aquest any destaca l'espai dedicat a la quàntica, que se suma a d'altres que ja són un clàssic com l'espai dels reptes matemàtics, el de l'observació solar o el de la lectura.
La festa, que està organitzada per l'Ajuntament de Barcelona i compta amb la implicació del sector científic local, es duu a terme al voltant del nou pol científic de la ciutat, la Ciutadella del Coneixement, un futur node de coneixement, divulgació, recerca i innovació que lidera el consistori en col·laboració amb la resta d'administracions. Aquest nou projecte busca reforçar la recerca ja existent, adaptant edificis històrics a nous usos científics.
El divendres 30 de maig de 10 a 12 h hi haurà, per segon any consecutiu, l'acte de cloenda del programa "Ciència Ciutadana a les Escoles". A la trobada, que no és oberta a la ciutadania, hi assistiran uns 200 alumnes i docents dels centres educatius que han participat en el programa així com les persones referents dels projectes de recerca.
Durant l'horari de dissabte i diumenge d'11 a 20 h s'han programat activitats per a tots els públics però especialment el familiar. Mentre que dissabte de 18.30 a 23 h n'hi haurà, també, d'especials per a adults i joves, a partir dels 16 anys.
La Festa de la Ciència incorpora aquest any activitats sobre l'impacte que està tenint en la societat l'arribada de les tecnologies quàntiques. Coincidint amb la proclamació per part de les Nacions Unides del 2025 com a l'Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques, la festa disposa de l'espai La màgia de la Quàntica, que organitza la Catalonia Quantum Academy (CQA,), i que té el suport de diverses institucions científiques.
Hi haurà també l'espai El món de la tecnologia on es desenvoluparan tot tipus d'activitats organitzades per les universitats catalanes que participen a la festa. A més, aprofitant que un any més la trobada és a El Born. Museu d'Història de Barcelona, hi haurà l'espai La memòria del passat on es faran activitats del Servei d'Arqueologia de Barcelona i El Born. Museu d'Història de Barcelona, en col·laboració amb diverses institucions científiques dedicades a la paleontologia i a la recerca prehistòrica.
Dissabte, durant tot el dia, a l'espai Ciència Ciutadana, es podran conèixer projectes de recerca amb participació ciutadana relacionats amb temàtiques com ara la contaminació per les olors o acústica, el canvi climàtic, la biodiversitat urbana, la malaltia de Parkinson o les pràctiques obstètriques i la salut.
Podeu consultar el programa d'activitats el següent enllaç
El Born Centre de Cultura i Memòria i la plaça Comercial
- Adreça:
- Plaça Comercial, 12
- :
- Ciutat Vella
- Barri:
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- Població:
- Barcelona
On
- El Born Centre de Cultura i Memòria i la plaça Comercial
- Quan
Des de 30/05/2025 al 01/06/2025
També et pot interessar...
-
Cicle 'El docs del mes': Projecció "Campi qui pugui"
On:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
Quan:
- 27/05/2025
-
Per amor a les arts
On:
- Filmoteca de Catalunya
Quan:
- Del 01/10/2024 al 24/06/2025
-
"Festa Major de Torre Baró": Dates de festa major
On:
- Centre Obert de Torre Baró, Campillo de la Virgen i plaça Eucaliptus
Quan:
- Del 04/07/2025 al 06/07/2025
-
DocsBarcelona 2025 - Festival Internacional de Cinema Documental
On:
- Cinemes Renoir Floridablanca, CCCB, Filmoteca de Catalunya, Casa Montjuïc i Sala Phenomena
Quan:
- Del 08/05/2025 al 18/05/2025
-
"Festa Major Ciutat Meridiana": Dates de festa major
On:
- Diferents carrers i places de Ciutat Meridiana. Parc de l’Aqüeducte
Quan:
- Del 13/06/2025 al 15/06/2025
-
"Festa Major de les Roquetes": Dates de festa major
On:
- Carrers del barri de les Roquetes
Quan:
- Del 10/06/2025 al 15/06/2025
-
"Festa Major Can Peguera": Dates de festa major
On:
- Barri de Can Peguera
Quan:
- Del 16/06/2025 al 23/06/2025
-
Grec Festival 2025
On:
- Diversos espais de la ciutat
Quan:
- Del 26/06/2025 al 04/08/2025
-
Activitats familiars al Parc d’Atraccions Tibidabo
On:
- Parc d'Atraccions del Tibidabo
Quan:
- Del 01/03/2025 al 05/01/2026
-
Cicle de cinema 'Petits Cinèfils': Projecció "Criaturas diminutas"
On:
- CaixaForum Barcelona
Quan:
- 08/06/2025
-
Cicle de cinema 'Petits Cinèfils': Projecció "¡Linda quiere pollo!"
On:
- CaixaForum Barcelona
Quan:
- 01/06/2025