Conversa 'Llengua, memòria i diàspora'

Horaris

Altres

Se celebra a:
Pati de les Dones.
Organitzat per:
Institut de Cultura de Barcelona.

L'escriptora i cineasta xinesa-britànica Xiaolu Guo i la cineasta catalana Xisi Sofia Ye Chen conversen amb Carles Prado Fonts sobre migració, llengua i memòria a partir de dues experiències generacionals del desplaçament. 

Què es perd i què es transforma quan canviem de llengua? És possible traduir una experiència, una identitat o una manera de mirar el món? Com es transmet la memòria d'un desplaçament a aquelles generacions que ja no l'han viscut en primera persona? 

En l'obra escrita i visual de Xiaolu Guo i Xisi Sofia Ye Chen, la traducció apareix com una qüestió lingüística, afectiva, cultural i política. A la pel·lícula She, a Chinese (2009) i a la novel·la en la qual es basa, I Am China (ICIP/Angle Editorial, 2026), Guo explora l'exili, la incomunicació i les dificultats per comprendre l'altre. En diàleg amb Ye Chen, autora del documental guardonat La noche de la infancia (2025), reflexionarà sobre com es construeix una identitat quan la pertinença ja no està vinculada a un únic lloc, una única llengua o una única història. 

Activitat en català i anglès amb traducció simultània al català.

Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones

Adreça:
Carrer de Montalegre, 5
:
Ciutat Vella
Barri:
el Raval
Població:
Barcelona
On
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones
Quan
18/10/2026

També et pot interessar...

A Barcelona si t’avorreixes...és perquè vols!

Descobreix totes les activitats que la ciutat t’ofereix

Barcelona té molt per descobrir durant tot l’any