"Simfònic" Festival de concerts simultanis

Altres

Impulsat per :
Associació Simfònic.

Diada de 80 concerts simultanis i gratuïts realitzats per més de 4.000 estudiants d'escoles de música a 80 racons de Catalunya i Balears.

A les 19 hores els 5.000 músics interpretaran a la vegada la cançó "La Flaca" en honor al padrí póstum de l'esdeveniment de la 14ª edició: Pau Donés (JARABE DE PALO).

Les actuacions tenen lloc a espais tant singulars com La Model a Barcelona, el Pati de les Magnòlies a Girona, l'Església del Castell dels Templers de Gardeny de Lleida, l'Anfiteatre Port Tarraco a Tarragona o CaixaForum Palma a Mallorca, entre d'altres.

Són ciutats simfòniques a Catalunya:

• Província Barcelona: Barcelona, Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, L'Hospitalet de Llobregat, Manresa, Mataró, Santa Coloma de Gramanet, Terrassa i Vallirana

• Província de Girona: Girona, Bescanó, La Bisbal d'Empordà i Santa Coloma de Farners.

• Província de Lleida: Lleida, Agramunt i Alguaire

• Província de Tarragona: Tarragona, Alcanar, Camarles, Godall, L'Aldea, La Ràpita, Reus, Tortosa i Ulldecona

Són ciutats simfòniques a Balears: Palma de Mallorca.

Tots els estils musicals hi són presents:  es pot escollir entre formacions de caire clàssic com orquestres simfòniques, música de cambra, recitals de piano, òpera i cant coral; qui vulgui pot optar per concerts de swing, grups de jazz i cors de gospel; els més marxosos gaudiran de pop-rock, funk, rap o hip hop. I pels més alternatius, sessions de DJ's i música electrònica o fins i tot música tradicional i popular.

El Festival SIMFONIC us convida a gaudir d'una manera diferent dels espais singulars que amaguen les nostres ciutats amb tot tipus d'actuacions musicals. Només heu d'escollir a quin espai voleu anar i quin estil de música voleu escoltar. No us refieu del tipus d'espai a l'hora d'escollir el vostre concert; el maridatge que proposa el Festival entre la música i l'arquitectura és sorprenent.

El projecte neix l'any 2011 de la mà de l' Associació SIMFONIC amb la voluntat de visualitzar la tasca que venen desenvolupant les escoles de música, aconseguint que els joves músics siguin els protagonistes.

El Festival SIMFONIC està pensat per a tots els ciutadans: jovent, adults, persones grans i famílies que vulguin passar una tarda especial gaudint de bona música en espais singulars i participar d'un projecte de ciutat pioner i innovador.

Aquest projecte és possible gràcies a la col•laboració de 243 entitats.

Diversos espais de la ciutat

Adreça:
C Rambla, 99
:
Ciutat Vella
Barri:
el Raval
Població:
Barcelona
On
Diversos espais de la ciutat
Quan
14/06/2025

També et pot interessar...

A Barcelona si t’avorreixes...és perquè vols!

Descobreix totes les activitats que la ciutat t’ofereix

Barcelona té molt per descobrir durant tot l’any