Conversa 'L’universal i els seus límits'

Traductor de Google:

Schedule

Others

Occur on:
Pati de les Dones.
Organised by:
Institut de Cultura de Barcelona.

Els filòsofs Omri Boehm i Jordi Graupera reflexionen sobre les dificultats de consensuar un sistema de valors universal i els reptes dels estats liberals en un món divers i plural.

Dos-cents anys després de la Il·lustració, què podem recollir del seu llegat? Les guerres culturals del nostre temps, els debats acadèmics i polítics sobre pensament postcolonial, els feminismes o els nacionalismes han problematitzat les nocions d'igualtat i justícia heretades d'aquell moment i que encara avui fonamenten els estats liberals.

A Universalismo radical (Taurus, 2025), Omri Boehm, professor a The New School for Social Research, qüestiona l'abast real i històric de l'universalisme a partir d'una relectura de textos i autors de diferents tradicions. Seguint un intercanvi intel·lectual sostingut durant anys entre ambdós pensadors, Omri Boehm conversa amb Jordi Graupera per explorar la possibilitat i les limitacions, avui, de generar una ètica universal basada en la idea de dignitat humana.

Activitat en català i anglès amb traducció al català.

Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones

Address:
Carrer de Montalegre, 5
:
Ciutat Vella
Neighborhood:
el Raval
City:
Barcelona
Where
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones
When
17/10/2026

You may also be interested in...

If you get bored in Barcelona...it's because you want to be!

Find out all the activities the city has in store for you

Barcelona offers plenty for discovery over the entire year