Conversa '(No) ser com els altres'

Traductor de Google:

Schedule

Others

Occur on:
Pati de les Dones.
Organised by:
Institut de Cultura de Barcelona.

L'escriptora francoiraniana Maryam Madjidi conversa amb l'escriptor i educador Youssef El Maimouni sobre diàspora, classe social i les contradiccions de la promesa de l'ascens social. 

L'esforç i el talent poden superar qualsevol barrera de classe? Poden l'educació i l'escola llimar les diferències d'oportunitats originades per l'origen social, la llengua o una història familiar diversa? 

A l'obra literària de Maryam Madjidi, des de Marx y la muñeca (Minúscula, 2018) fins a La edad ridícula (2026), l'autora transforma en ficció les pròpies experiències entorn de l'exili, l'assimilació i la mobilitat social, així com les formes de vergonya, desarrelament i exclusió que sovint acompanyen la promesa de la igualtat d'oportunitats. Tot qüestionant els relats benvolents sobre els èxits de la integració, Madjidi mostra com l'ascens social no sempre esborra les marques de l'origen ni resol del tot la qüestió de la pertinença. 

En conversa amb l'escriptor i educador Youssef El Maimouni, Madjidi reflexiona sobre les conseqüències i les contradiccions de créixer en la diàspora.

Activitat en català i francès amb traducció simultània al català.

Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones

Address:
Carrer de Montalegre, 5
:
Ciutat Vella
Neighborhood:
el Raval
City:
Barcelona
Where
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Pati de les Dones
When
18/10/2026

You may also be interested in...

If you get bored in Barcelona...it's because you want to be!

Find out all the activities the city has in store for you

Barcelona offers plenty for discovery over the entire year