'Un altre fi. LA RESTA. Art i antifranquisme’ [Another end. THE REMAINDER. Art and anti-Francoism'

Traductor de Google:

Historical Memory. An opportunity to discover the rebellion silenced during the Francoist regime.

The exhibition entitled Un altre fi. LA RESTA. Art i antifranquisme [Another end. THE REMAINDER. Art and anti-Francoism] brings together works at the Born CCM from 19 contemporary creators spanning several generations, turning memories silenced by the regime into artistic material.

Guided tours, talks and artistic explorations have been organised around the exhibition, with not just its creators but also its curators taking part, who will take us beyond the exhibition’s limits.

You can check out the activities programme here.

Schedule

L’exposició ‘Un altre fi. La resta. Art i antifranquisme” reuneix a El Born CCM obres de dinou creadors contemporanis de diverses generacions que converteixen en matèria artística la memòria dels silenciats pel règim.

Un altre fi mira entre les escletxes d’unes circumstàncies biopolítiques excepcionals pel que fa al govern de la vida social, les relacions econòmiques i laborals, les relacions sexuals i reproductives i les relacions de producció i transmissió de l’univers simbòlic sota el franquisme. Aquest projecte no pretén ser exhaustiu ni abastador. Volem actualitzar i obrir l’exercici memorialístic cap a d’altres línies d’observació —algunes molt treballades des de la historiografia, d’altres no tant— a partir de les obres d’una selecció d’artistes que han posat la mirada en llocs que de vegades semblen irrellevants, però que ens donen punts de referència del que van ser les resistències culturals d’una societat devastada físicament i moralment. Volem atendre les pervivències silenciades de la rebel·lia. Tal com comença el poema Final, de Joan Brossa, ens sumem al desig: «Havies d’haver fet una altra fi.»*

La selecció d’obres d’aquesta exposició esdevé l’ancoratge i el corpus bastit a partir d’allò criminalitzat, invisibilitzat i desterrat que anomenem LA RESTA. Un relat que aixeca la catifa del franquisme per trobar la pols amb la qual recosir algunes genealogies possibles o imaginables en un exercici de reparació necessari que tota comunitat mereix.

Un altre fi. LA RESTA s’allunya del monument gran i rotund. És un relat fet a partir de fragilitats, desitjos i retalls, a escala humana, que defuig els binarismes que superposen una violència a una altra sense plantejar noves preguntes als nous temps. La memòria històrica ens hauria de servir per suturar els nostres relats personals i col·lectius i per poder-los concretar políticament, més enllà de l’espectacle, i començar, així, a consolidar nous desenllaços.

Curadoria a càrrec de: Nora Ancarola i Amanda Cuesta

Artistes: Pep Agut, Alán Carrasco, Domènec, Marcelo Expósito, Dora García, Maria Amparo Gomar Vidal, Carles Guerra, Antoni Hervàs, Concha Jerez, Lola Lasurt Bachs, Marco Noris, Ndong Obama, Filiberto Obama Nsué, Ana Teresa Ortega, María Ruido, Joan Anton Serra Ollé, Jaume Serra Torelló, Francesc Torres, Guillem Viladot.Una exposició a cura de Nora Ancarola i Amanda Cuesta (La Caníbal)

El Born Centre de Cultura i Memòria

Address:
Plaça Comercial, 12
:
Ciutat Vella
Neighborhood:
Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
City:
Barcelona
Where
El Born Centre de Cultura i Memòria
When
From 18/11/2022 to 18/04/2023

You may also be interested in...

If you get bored in Barcelona...it's because you want to be!

Find out all the activities the city has in store for you

Barcelona offers plenty for discovery over the entire year