
Otros
- Colabora:
- Casa Àsia.
- Se celebra en:
- Cinemes Girona.
Després d'haver recuperat en edicions anteriors l'obra de pioneres del documental llatinoamericà com Rosa Martha Fernández, Sara Gómez, Marta Rodríguez o Margot Benacerraf, aquest any el cicle se centra en la figura de Lourdes Portillo, cineasta mexicana que va morir l'abril del 2024 a San Francisco, una de les referents fonamentals del moviment cultural i cinematogràfic xicano.
Lourdes Portillo va néixer a Chihuahua i va emigrar durant l'adolescència als Estats Units, on es va convertir en una directora profundament política, amb una obra que comprèn des dels seus primers treballs als anys 70 com a part del col·lectiu marxista Cine Manifest fins a documentals com Las madres: The Mothers of Plaza de Mayo pel qual va ser nominada als premis Oscar i va arribar al públic majoritari.
Tal com explicava en una de les moltes entrevistes que li va fer la seva amiga Rosa Linda Fregoso, aquest recorregut vital la va portar a esdevenir una canalitzadora de col·lectivitats: les migrants, les xicanes, les llatines, les lesbianes. El seu treball, com el d'altres artistes xicanes com Gloria Anzaldúa, habita els espais fronterers, els marges, les vores, qüestionant les convencions del cinema polític, forçant sempre els límits dels models convencionals. Una manera d'entendre el cinema que desborda curiositat, amor i compassió pels temes que tracta, tan diversos com les polítiques de gènere, la repressió estatal, la colonització o el VIH.
Les seves pel·lícules, encara molt desconegudes a Europa, van tenir una gran visibilitat als Estats Units i a Mèxic, i van traspassar entorns i públics diversos: acadèmics, activistes, comunitaris, populars. El seu cinema no només interroga, sinó que planteja noves polítiques de la mirada basades en l'amor i el compromís polític.
Consulteu programació al següent enllaç.
Cinemes Girona
- Dirección:
- Carrer de Girona, 175
- :
- Eixample
- Barrio:
- la Dreta de l'Eixample
- Ciudad:
- Barcelona
Dónde
- Cinemes Girona
- Cuándo
De 09/10/2025 a 30/10/2025
Web
También puede interesarte...
-
IndiFest | XVIII Festival de Cine Indígena de Barcelona
Dónde:
- La Deskomunal - Espai Texas - Escola de Mitjans Audiovisuals - Cinemes Girona - Casa Paqarina
Cuándo:
- Del 08/10/2025 al 17/10/2025
-
Cicle 'El docs del mes': Projecció "Mr. Nobody against Putin"
Dónde:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
Cuándo:
- 16/12/2025
-
Cicle 'El docs del mes': Projecció "Requiem for a tribe"
Dónde:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
Cuándo:
- 25/11/2025
-
Festival de Cine Judío
Dónde:
- Filmoteca de Catalunya
Cuándo:
- Del 10/10/2025 al 18/10/2025
-
Cicle de cinema romanès actual 2025
Dónde:
- Filmoteca de Catalunya
Cuándo:
- Del 01/10/2025 al 14/10/2025
-
32a Festival de Cinema Independent de Barcelona "L'Alternativa 2025": Projecció "Grand Tour"
Dónde:
- Centre Cívic Pati Llimona
Cuándo:
- 21/10/2025
-
Ciclo ‘Germaine Dulac’
Dónde:
- Filmoteca de Catalunya
Cuándo:
- Del 01/10/2025 al 23/11/2025
-
Fiesta Mayor de Sarrià
Dónde:
- Carrers de Sarrià
Cuándo:
- Del 03/10/2025 al 12/10/2025
-
Arxiu Xcèntric
Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Cuándo:
- Del 01/01/2025 al 30/12/2025
-
Actividades familiares en el Parque de atracciones Tibidabo
Dónde:
- Parc d'Atraccions del Tibidabo
Cuándo:
- Del 01/03/2025 al 05/01/2026