
Horarios
| Días | Horas | Preus | Observaciones | |
|---|---|---|---|---|
|
Dijous |
a les 19.00 h |
Entrada general: 6 €
Inclou l’entrada del museu |
Aforament limitat |
Otros
- Se celebra en:
- CosmoCaixa Barcelona.
Durant les últimes tres dècades, la ciència, l'activisme i la solidaritat mundial han permès aconseguir avenços extraordinaris pel que fa al VIH. No obstant això, acabar amb la sida com a amenaça per a la salut pública continua sent un repte, especialment a l'Àfrica subsahariana, on les adolescents i les dones joves continuen suportant una càrrega desproporcionada de noves infeccions.
Després d'anys d'obstacles i perseverança, la recerca sobre la prevenció del VIH en les dones està tenint avenços importants. Nous medicaments antiretrovirals poden prevenir la infecció abans de l'exposició, i una nova injecció administrada dues vegades l'any ha demostrat fa poc una protecció del 100 %. Paral·lelament, els avenços en investigació revelen com determinats bacteris beneficiosos poden ocupar un paper important en la protecció del VIH. Aquesta conferència ens revelarà si aquests avenços poden esdevenir un veritable punt d'inflexió en l'esforç per acabar amb la sida. Però, a més, abordarà una qüestió fonamental: què és el que cal per tancar la bretxa de gènere a l'hora de prevenir el VIH?
La vulnerabilitat de les dones no es deu pas únicament a la biologia o al gènere, sinó també a les desigualtats econòmiques i a qui té la capacitat de definir l'agenda d'investigació. Les noves tecnologies poden donar més control a les dones per reduir el risc de contreure el VIH, però l'impacte que tinguin dependrà del fet que siguin accessibles, assequibles i arribin a qui més les necessiten.
La innovació científica pot ser un poderós primer pas, però tancar la bretxa de gènere exigeix garantir que aquests avenços arribin a les dones i les comunitats a les quals es destinen.
A càrrec de Quarraisha Abdool Karim, epidemiòloga sud-africana especialitzada en malalties infeccioses i una figura de referència internacional en recerca i prevenció del VIH. Cofundadora del Centre for the AIDS Programme of Research in South Africa, professora d'epidemiologia Clínica a la Columbia University, presidenta de The World Academy of Sciences i membre del Consell Científic de l'OMS, entre altres càrrecs. És autora de més de 300 publicacions científiques i ha rebut més de 40 importants premis internacionals, entre els quals el Canada Gairdner Global Health Award, el L'Oréal-UNESCO For Women in Science Award, el Noguchi Africa Prize, el Virchow Award i el Lasker-Bloomberg Public Service Award. També ha rebut nombrosos doctorats honoris causa i l'Order of Mapungubwe, la màxima distinció nacional de Sud-àfrica.
Moderada per Francisca Casas-Cordero, sociòloga i educadora, amb una trajectòria vinculada a la cultura, l'educació científica, la recerca social i la participació i innovació ciutadanes. Actualment forma part de la Unitat de Cultura Científica d'ISGlobal, entitat on duu a terme projectes que busquen connectar la ciència amb la societat des d'una mirada participativa, crítica i inclusiva.
La conferència serà en anglès amb traducció simultània al català i al castellà.
Disposem d'espai reservat per a usuaris en cadira de rodes. Sisplau, contacteu amb el centre en cas que ho necessiteu.
CosmoCaixa Barcelona
- Dirección:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- :
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barrio:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Ciudad:
- Barcelona
Dónde- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo
12/11/2026
También puede interesarte...
-
Taller Cultural 'La revolució de la IA: claus per entendre el canvi' *N*
Dónde:- Centre Cultural La Casa Elizalde
Cuándo:- Del 01/10/2026 al 03/12/2026
-
"Descobreix la Banda!"
Dónde:- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
Cuándo:- Del 17/10/2026 al 22/05/2027
-
Concert "Matí musical per a embarassades"
Dónde:- L'Auditori de Barcelona - Sala 4 - Alicia de Larrocha
Cuándo:- Del 04/10/2026 al 11/04/2027
-
425 Aniversari dels Gegants del Pi
Dónde:- Activitats a diferents equipaments de la ciutat
Cuándo:- Del 01/01/2026 al 31/12/2026
-
Bienal de Pensamiento 2026
Dónde:- Diferents equipaments de la ciutat
Cuándo:- Del 13/10/2026 al 18/10/2026
Web
Mercados
Rincones con encanto
Gastronomía
Naturaleza y playas
Practicar deporte