Conversa al voltant del llibre "Adolescencias del siglo XXI: del frenesí al vértigo: ¿cómo acompañarlos?", de José Ramón Ubieto

Traductor de Google:

Horarios

Otros

Se celebra en:
Biblioteca Jaume Fuster.

"L'adolescència sempre va ser una pregunta pel dolor de viure, una pregunta que no té una resposta satisfactòria ni interlocutors (adults o iguals) que puguin garantir-la. Tot adolescent ha de trobar la seva i per a això no li queda una altra que tornar a néixer. No pot continuar sense aquesta disrupció amb el passat, ha de fabricar-se una identitat nova que li proporcioni un sentiment de la vida que sigui vivible, formar part d'un grup que l'aculli i cohabitar amb un cos sexual que se li presenta com a enigmàtic. Per a això, necessita influencers i iguals que li acompanyin. Alguns els troba en la realitat digital, però altres continuen sent les seves influencers «naturals»: pares, docents, etc. Com acompanyar-los en aquesta delicada transició?"

José Ramón Ubieto, psicòleg clínic, psicoanalista i autor del llibre, conversa sobre el seu darrer llibre amb Liliana Arroyo Moliner, dra. en Sociología, Jordi Solé Blanch, director del grau en Educació Social de la UOC i Oriana Novau Onrubia, psicoanalista i directora de la BCFB.

Hi col·labora: Biblioteca del Camp Freudià de Barcelona

Biblioteca Jaume Fuster

Dirección:
Plaça de Lesseps, 20*22
:
Gràcia
Barrio:
Vallcarca i els Penitents
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Biblioteca Jaume Fuster
Cuándo
22/05/2025

En Barcelona, si te aburres...¡es porque quieres!

Descubre todas las actividades que la ciudad te ofrece

Barcelona dispone de mucho que descubrir durante todo el año