
Horarios
| Días | Horas | Preus | ||
|---|---|---|---|---|
|
13 abril,
18 mayo, 22 junio, 5 octubre, 9 noviembre i 14 diciembre |
de 18.30 h a 20.00 h |
Entrada general: 70 €
Reduïda: 55 €
|
Otros
- Se celebra en:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
Aquesta lectura interpretativa i progressiva de la Divina comèdia —que farem per grups de cants, en sessions mensuals al llarg de dos anys— es proposa explorar el text tot seguint les principals línies narratives, motius i personatges memorables que fan que sigui una immortal obra de poesia, un monument literari amb una potència expressiva i de pensament que resisteix magníficament el pas del temps. I no només es tracta de poesia en el sentit estrictament formal —els tercets encadenats d'hendecasíl·labs—, sinó també d'un pensament que, en el més alt nivell filosòfic, travessa de manera genialment crítica i innovadora tots els camps del saber: la religió i la història, la societat i els costums, el llenguatge i la política, l'economia i l'art en les seves formes expressives concretes —la pintura i la música, per exemple, els llenguatges dels quals Dante coneix a la perfecció—. Ben ancorada en la societat i la cultura del seu temps —el final de l'edat mitjana—, aquesta obra és també una projecció de futur, ja que és tan plena d'intuïcions visionàries, o profètiques, que mostra a la posteritat, és a dir a nosaltres, valors i utopies encara vigents. Poeta europeu com cap altre, i com cap altre coneixedor i hereu de la tradició antiga i medieval, Dante va intuir, quan començaren a forjar-se, els continguts de la civilització moderna, les seves virtuts i els seus conflictes, projectant-los en la dimensió eterna i utòpica del més enllà cristià.
Les tres parts en què es divideix l'obra, l' Infern, el Purgatori i el Paradís, corresponen a tres paisatges físics —que el protagonista, en la ficció del poema, físicament recorre— i a tres dimensions espirituals, en què els personatges —ànimes de difunts— prenen vida i realitat com en cap altre poema anterior. Per una genial paradoxa, Dante va descobrir, en la ficció novel·lesca de la transcendència, el sentit immanent del món i la manera de representar-lo. Com ens va ensenyar un dels lectors més perspicaços de la Comèdia, Erich Auerbach, Dante fou el primer a representar la realitat, i d'aquesta manera va formar, educant-lo, al públic de la literatura occidental.
13 d'abril de 2026. Cants I–IV
L'harmonia de l'univers i el neoplatonisme; el cel de la Lluna i el lloc de la dona en la creació; Piccarda i la teoria del vot.
18 de maig de 2026. Cants V–IX
El cel de Mercuri; Justinià i l'epopeia de l'Imperi romà. El cel de Venus: el Regne de Nàpols, Catalunya i el «maleït florí».
22 de juny de 2026. Cants X–XVII
El cel del Sol i la saviesa: sant Francesc i sant Domènec; la resurrecció de la carn. El cel de Mart i la noblesa de Dante; Cacciaguida i la història de Florència; la investidura poètica de Dante: una missió providencial.
5 d'octubre de 2026. Cants XVIII–XXII
El cel de Júpiter i la justícia divina i humana; monarquia universal i estat nacional. El cel de Saturn i el misticisme contemplatiu: la fugida del món.
9 de novembre de 2026. Cants XXIII–XXIX
El cel de les Estrelles i el triomf de Crist i Maria; l'examen de Dante; Adam i el llenguatge humà. El Cristal·lí, o primer cel mòbil: la creació i l'ordre celeste. Les jerarquies angèliques.
14 de desembre de 2026. Cants XXX–XXXIII
L'Empiri, i la «càndida rosa» dels benaurats; l'última invectiva de Beatriu i el seu comiat: un somriure llunyà. Sant Bernat i l'oració a la Verge; la visió final.
Participants: Raffaele Pinto
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Dirección:
- Carrer de Montalegre, 5
- :
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
De 13/04/2026 a 14/12/2026
También puede interesarte...
-
Cicle "Els divendres a la Plaça del Rei"
Dónde:- Plaça del Rei
Cuándo:- Del 02/10/2026 al 25/12/2026
-
64è Festival de la Infància
Dónde:- Fira Barcelona - Palau Cinquantenari * Pavelló 2
Cuándo:- Del 27/12/2026 al 31/12/2026
-
'Activa't als parcs' al Parc de la Ciutadella
Dónde:- Parc de la Ciutadella
Cuándo:- Evento permanente
-
ArtsLibris Barcelona 2026
Dónde:- Museu d'Art Contemporani de Barcelona
Cuándo:- Del 30/10/2026 al 01/11/2026
-
Fàbrica de Joguines a la Fabra i Coats
Dónde:- Recinto Fabra i Coats
Cuándo:- Del 27/12/2026 al 04/01/2027
-
Palo Market Fest
Dónde:- Al carrer Pellaires, 30
Cuándo:- Del 10/01/2026 al 06/12/2026
-
Mercado de la Tierra
Dónde:- Jardins de les Tres Xemeneies
Cuándo:- Evento permanente
-
31a Setmana de la Ciència
Dónde:- Diferents indrets de la ciutat
Cuándo:- Del 06/11/2026 al 15/11/2026
-
Smart City Expo World Congress 2026
Dónde:- Fira Barcelona - Recinte Gran Via
Cuándo:- Del 03/11/2026 al 05/11/2026
-
"Nido de verano familiar"
Dónde:- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Cuándo:- Evento permanente
-
Taller 'Art: L'art de la nostra ciutat'
Dónde:- Centre Cívic Pere Pruna
Cuándo:- Del 07/10/2026 al 25/11/2026
-
Concert "Matí musical per a embarassades"
Dónde:- L'Auditori de Barcelona - Sala 4 - Alicia de Larrocha
Cuándo:- Del 04/10/2026 al 11/04/2027
-
Capital Mundial de la Arquitectura Barcelona 2026
Dónde:- Barcelona
Cuándo:- Del 12/02/2026 al 13/12/2026
-
"Descobreix la Banda!"
Dónde:- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
Cuándo:- Del 17/10/2026 al 22/05/2027
Web
Mercados
Rincones con encanto
Gastronomía
Naturaleza y playas
Practicar deporte