
Ubicació: Sala 64
Fotografía y documentación. Una ocasión inédita para conocer todas las caras de la personalidad de Anglada Camarasa a través de la documentación que él mismo generó.
Hermen Anglada Camarasa (Barcelona, 1871 - Port de Pollença, 1959) fue un artista que gestionó y controló su carrera con un gran celo. Así lo demuestra su archivo personal, que su familia ha donado al Museo Nacional y que se ha inventariado en el Centro de Investigación y Conocimiento del museo. Esta donación coincide con la efeméride del 150.º aniversario del nacimiento del artista y, como actividad, se integra en las celebraciones del Año Anglada Camarasa.
La exposición "Anglada Camarasa. El archivo premeditado" pone en relación la documentación del fondo con una selección de obras de Anglada Camarasa y con una museografía que recrea el espacio propio de un archivo.
En esta exposición el público también descubrirá el proceso creativo de Anglada Camarasa y la relevancia que tuvo su obra, pues es el artista catalán con más proyección internacional entre Marià Fortuny y Joan Miró.
Horarios
Período | Días | Horas | Preus | |
---|---|---|---|---|
Del 10 febrer al 30 abril |
Dimarts, dimecres, dijous, divendres i dissabte |
de 10:00 h a 18:00 h |
Entrada general: 4 €
(dona dret a visitar l'exposició i les sales d'Art Modern II) | |
Diumenge i festius |
de 10:00 h a 15:00 h | |||
De l'1 maig al 7 maig |
De dimarts a dissabtes |
de 10:00 h a 20:00 h | ||
Diumenge i festius excepte 1 maig |
de 10:00 h a 15:00 h |
Otros
- Se celebra en:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya.
Hermen Anglada Camarasa (Barcelona, 1871 - Port de Pollença, 1959) va ser un artista que va gestionar i controlar la seva carrera amb un gran zel. Així ho demostra el seu arxiu personal, que la seva família ha donat al Museu Nacional i que s’ha inventariat al Centre de Recerca i Coneixement del museu. Aquesta donació coincideix amb l’efemèride del 150è aniversari del naixement de l’artista i, com a activitat, s’integra dintre de les celebracions de l’Any Anglada Camarasa.
L’exposició Anglada Camarasa. L’arxiu premeditat és una ocasió inèdita per conèixer totes les cares de la seva personalitat a través de la documentació que ell mateix va generar. La mostra posa en relació la documentació del fons amb una selecció d’obres d’Anglada Camarasa i ho fa amb una museografia en la qual es recrea l’espai propi d’un arxiu. En aquesta exposició, el públic també descobrirà el procés creatiu d’Anglada Camarasa i la rellevància que va tenir la seva obra, l’artista català amb més projecció internacional entre Marià Fortuny i Joan Miró.
Després d’un procés de digitalització del fons arxivístic a càrrec del Centre de Recerca i Coneixement del museu, i atesa la importància d’aquest fons, s’ha decidit exposar-lo a les sales permanents. Aquesta exposició pretén mostrar els elements més destacats de l’arxiu com fotografies, llibretes i documents diversos i de diferents èpoques contextualitzats amb l’obra de l’artista. També posarà en valor la rellevància d’Anglada Camarasa durant els anys previs i posteriors a la Primera Guerra Mundial, en què fou l’artista català més internacional des de Marià Fortuny.
Es tracta, per tant, d’una exposició de naturalesa híbrida, documental i artística. Entre d’altres elements, es posarà un èmfasi especial en la singular col·lecció de fotografies realitzades –sovint en sèrie- per l’artista, a principis del segle XX i que formen part indiscutible del seu procés creatiu.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Dirección:
- C Mirador Palau Nacional, 6*10
- :
- Sants-Montjuïc
- Barrio:
- el Poble-sec
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
De 10/02/2023 a 07/05/2023
También puede interesarte...
-
"Feliu Elias. La realidad como obsesión"
Dónde:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
Cuándo:
- Del 30/11/2022 al 10/04/2023
-
Sala Universo
Dónde:
- CosmoCaixa Barcelona
Cuándo:
- Evento permanente
-
Colección permanente del MEAM
Dónde:
- Museu Europeu d'Art Modern
Cuándo:
- Evento permanente
-
"Amigos imaginarios"
Dónde:
- Fundació Joan Miró - Museu
Cuándo:
- Del 17/03/2023 al 02/07/2023
-
"El negro, del luto a la seducción"
Dónde:
- Fundació Cultural Privada Rocamora
Cuándo:
- Del 12/03/2023 al 30/04/2023
-
Marcelo Brodsky: ‘Resistencia poética’
Dónde:
- Fundació Privada Foto Colectania
Cuándo:
- Del 02/02/2023 al 28/05/2023
-
Adéntrate en la cultura popular barcelonesa
Dónde:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
Cuándo:
- Evento permanente
-
‘Confluències. Escultura contemporània de la col·lecció Bassat’
Dónde:
- Museu Frederic Marès
Cuándo:
- Del 18/11/2022 al 21/05/2023
-
"Colección MACBA. Preludio. Intención poética"
Dónde:
- Museu d'Art Contemporani de Barcelona
Cuándo:
- Del 14/12/2022 al 30/06/2024
-
"Constelación gráfica"
Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Cuándo:
- Del 02/12/2022 al 14/05/2023
-
Josep Grau-Garriga. "Diálogo de luz"
Dónde:
- Museu d'Art Contemporani de Barcelona
Cuándo:
- Del 28/11/2022 al 24/09/2023
-
Visitas al velero «Götheborg»
Dónde:
- Moll de Bosch i Alsina
Cuándo:
- Del 27/10/2022 al 31/03/2023
-
Mey Rahola (1897-1959). La nueva fotógrafa
Dónde:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
Cuándo:
- Del 25/11/2022 al 22/06/2023
-
"Santi Moix - La costa dels mosquits. Una antològica (1998-2022)"
Dónde:
- Fundació Privada Vila Casas - Espais Volart
Cuándo:
- Del 21/02/2023 al 16/07/2023
-
El jardín de historias pequeñas. Cuentos para abrir bien los ojos
Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Jardí Botànic de Barcelona
Cuándo:
- Evento permanente
-
OFFF Barcelona
Dónde:
- Disseny Hub Barcelona
Cuándo:
- Del 23/03/2023 al 25/03/2023
-
La imatgeria festiva del Poblenou exposada
Dónde:
- Centre d'Imatgeria Festiva de Sant Martí - Can Saladrigas
Cuándo:
- Evento permanente
-
«Otro fin. EL RESTO. Arte y antifranquismo»
Dónde:
- El Born Centre de Cultura i Memòria
Cuándo:
- Del 18/11/2022 al 18/04/2023
-
"Jordi Pol. Entre la multitud": Exposició "Jordi Pol. Entre la multitud"
Dónde:
- Arxiu Fotogràfic de Barcelona
Cuándo:
- Del 21/12/2022 al 14/05/2023
-
"Momias del antiguo Egipto. Redescubriendo seis vidas"
Dónde:
- CaixaForum Barcelona
Cuándo:
- Del 01/12/2022 al 26/03/2023