Exposició "To the wind"

Traductor de Google:

Horarios

Otros

Se celebra en:
Sala Carme Biada.

De Mar Reykjavik

A cura d'Eva Paià

"To the wind", de l'artista Mar Reykjavik, és un assaig sobre la traducció i la censura. La peça cinematogràfica s'articula a partir de la conversa entre dues persones, fet que evidencia una forma col·lectiva de crear món. Les imatges són testimoni dels consensos compartits per les dues intèrprets en el moment d'intentar traduir la cançó "Al vent" de Raimon. En aquest cas, la traducció esdevé un espai de resistència que permet relatar-nos, alhora que ens ajuda a generar presents possibles.

L'exposició forma part del  LOOP Festival. Sota el títol «Mirage Miratge», l'edició d'enguany, comissariada per Filipa Ramos amb l'assistència comissarial d'Eva Paià, explora com les imatges en moviment –com els miratges– creen visions fugaces, tot i que poderoses, que inspiren la imaginació, el desig, les formes de projecció i de connexió.

Activació de materials performatius: Divendres 21 de novembre a les 18.30 h

Inauguració: Divendres 21 de novembre a les 19 h

Mar Reykjavik (Sagunt, 1995) assaja a través del vídeo, el cine, el text i l'acció. Actualment, està duent a terme un projecte de nova producció gràcies a les Beques d'Arts Plàstiques de la Fundación Botín en col·laboració amb INDEX-The Swedish Contemporary Art Foundation.

La seva pràctica s'ha desplegat en espais independents, institucions i galeries estatals i internacionals com Galería Rosa Santos, IVAM, POLS, Fundación La Posta, La Gallera a Valencia, CA2M, La Casa Encendida, Matadero, Galería Rosa Santos, Storm and Drunk a Madrid; àngels barcelona, Can Felipa, Fundació Joan Brossa i Palau Güell a Barcelona; Galería Artnueve i Centro Párraga a Múrcia. En l'àmbit internacional a Spacio Franco a Palermo; Supermarket Art Fair a Estocolm, SYSTEMA a Marsella, Centro Cultural Recoleta a Buenos Aires o Institut d'Art Contemporain IAC de Lyon dintre de la 16èmme Bienal de Lyon. Ha sigut resident a Tabakalera Donosti (2024), NKF, Estocolm (2023), Matadero (2022), Cultura Resident (2020), Centro Huarte (2020), CA2M i La Casa Encendida (2019) o Fundación Bilbaoarte (2018).

Compagina la pràctica artística amb el disseny i l'execució de programes de didàctica a espais com Master Lav – Laboratorio de creación audiovisual contemporánea, EACC Espai d'Art Contemporani de Castelló (2021-23) o Fundació Joan Brossa, entre altres.

Centre Cultural La Casa Elizalde - Sala Carme Biada

Dirección:
C València, 302
:
Eixample
Barrio:
la Dreta de l'Eixample
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Centre Cultural La Casa Elizalde - Sala Carme Biada
Cuándo
De 19/11/2025 a 20/12/2025

También puede interesarte...

En Barcelona, si te aburres...¡es porque quieres!

Descubre todas las actividades que la ciudad te ofrece

Barcelona dispone de mucho que descubrir durante todo el año