Taller de cuina de mangú

Traductor de Google:

Horarios

Otros

Se celebra en:
Centre Cívic El Sortidor.

En el marc del  Mangú Dominican Art Festival, un esdeveniment anual celebrat a Barcelona amb l'objectiu de promoure i valoritzar l'art contemporani i la cultura dominicana, proposem un  taller de cuina col·lectiva centrat en el mangú, un plat elaborat a base de plàtan mascle que expressa la creativitat i la fortalesa de les comunitats rurals. Mentre cuinem, ens inspirarem en la figura de Mamá Tingó, pagesa i lideressa que va defensar amb coratge el dret a la terra i la dignitat del seu poble. La seva història i la del mangú comparteixen una mateixa essència: l'arrelament a la terra, la resistència quotidiana i el valor del treball col·lectiu.

Profunditzarem en el llegat de Mamá Tingó i en la seva lluita des de la perspectiva de la sobirania alimentària, reconeixent d'on provenen els aliments que cuinem i el paper dels conucos com a espais de vida i resistència. A través de la preparació del mangú, buscarem amplificar aquestes històries des de la cuina, fent visible la relació entre menjar, terra i dignitat.

Amb:

Lizette Nin. Durant els últims cinc anys, la seva pràctica artística ha explorat el seu llegat com a persona BIPOC i les experiències de comunitats marginades. És una artista multidisciplinària que treballa amb mitjans com el vídeo i el menjar per generar reflexió sobre la identitat i la pertinença.

Ha estat becària del MACBA (2019) i premiada a la Biennal de Fotografia i Vídeo de la República Dominicana (2021). Ha participat a O'Quilombismo (HKW Berlín, 2023) i ha realitzat una performance al Museu Thyssen-Bornemisza (2024). També ha format part del col·lectiu Sexiliadxs al Centro de Imagen de CDMX i de la residència a La Escocesa (2020–2022).

Properament presentarà xerrades a Gasworks (Londres) i participarà a la Biennal de Dakar. La seva exposició  El cos com a pàtria s'exhibirà a BAU Barcelona. Actualment resideix a Brussel·les amb The Green Corridor. La seva obra forma part del Museu Leslie Lohman (NY) i de l'Art Institute de Chicago (2026).

Centre Cívic El Sortidor

Dirección:
Plaça del Sortidor, 12
:
Sants-Montjuïc
Barrio:
el Poble-sec
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Centre Cívic El Sortidor
Cuándo
08/11/2025

También puede interesarte...

En Barcelona, si te aburres...¡es porque quieres!

Descubre todas las actividades que la ciudad te ofrece

Barcelona dispone de mucho que descubrir durante todo el año