Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Dilluns |
a les 19.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal reserva prèvia |
Otros
- Se celebra en:
- Sala Martí l'Humà.
- Organizado por:
- Museu d'Història de Barcelona.
A càrrec de Manu Valentín (historiador i investigador).
En el marc de les activitats de la Primavera Republicana 2025, aquesta ponència presenta els resultats d'una recerca pionera que, després de més de quinze anys d'investigació, ofereix una nova perspectiva sobre la influència de la Komintern en les entitats esportives i culturals catalanes durant la Segona República.
Basada en una àmplia integració de fonts documentals inèdits, la recerca es nodreix d'arxius nacionals i internacionals com el RGASPI (Rússia), el National Archive (Regne Unit), el Bundesarchiv (Alemanya), l'IISH (Països Baixos), així com diversos arxius espanyols i catalans. A més, incorpora una minuciosa prospecció en hemeroteques d'arreu del món (Alemanya, França, Itàlia, Mèxic, Bèlgica, Estats Units, Israel, Rússia o Argentina), ampliant així la mirada sobre un fenomen fins ara poc estudiat.
Un dels aspectes més innovadors de la recerca és la incorporació de les memòries inèdites de Francis Ferry Lindner, descobertes per casualitat, les quals, en combinació amb informes dels serveis secrets soviètics, britànics i mexicans, així com amb altres ego-documents, permeten reconstruir amb precisió el paper dels agents soviètics a Barcelona durant els anys trenta.
Aquest estudi aprofundeix en el procés pel qual la Komintern va aconseguir infiltrar-se en entitats esportives i culturals catalanes, convertint-les en plataformes d'influència política i propaganda comiterniana amb l'objectiu d'implantar l'estratègia del frontpopulisme. A través d'una anàlisi rigorosa de documents fins ara desconeguts, la ponència planteja noves interpretacions sobre el paper de l'esport i la cultura com a espais de mobilització política i sobre el vincle entre la política internacional soviètica i la realitat catalana de l'època.
Museu d'Història de Barcelona. Plaça del Rei - Sala Martí l'Humà
- Dirección:
- Plaça del Rei, 1
- :
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Barri Gòtic
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
19/05/2025
Web
- Web inscripcions:
- https://www.barcelona.cat/museuhistoria
Dirección electrónica
- E-mail:
- informaciomuhba@bcn.cat
También puede interesarte...
-
Festival de literatura de Natura "Liternatura": Diàleg "Ángela Segovia i Andrea Ambatlle"
Dónde:
- Biblioteca Collserola - Josep Miracle
Cuándo:
- 17/05/2025
-
Barcelona Poesia 2025
Dónde:
- Diversos espais
Cuándo:
- Del 06/05/2025 al 13/05/2025
-
Festival de literatura de Natura "Liternatura": Liternatura a la Literal 'Propostes per a la transició ecosocial'
Dónde:
- Recinto Fabra i Coats
Cuándo:
- 25/05/2025
-
The Collector is Present
Dónde:
- Diverses galeries d’art de Barcelona
Cuándo:
- Del 08/05/2025 al 11/05/2025
-
Festival de literatura de Natura "Liternatura": Debat "Miguel Delibes de Castro i Kois "
Dónde:
- Biblioteca Collserola - Josep Miracle
Cuándo:
- 17/05/2025
-
Col·loqui de l'espectacle "Anatomia d’un suïcidi", moderat per Marta Marín-Dòmine
Dónde:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Petita
Cuándo:
- 23/05/2025
-
17.ª Fiesta de la Ciencia
Dónde:
- El Born Centre de Cultura i Memòria i la plaça Comercial
Cuándo:
- Del 30/05/2025 al 01/06/2025
-
Poblenou Open Day
Dónde:
- Diferents espais del Poblenou
Cuándo:
- 10/05/2025
-
Primavera Pro 2025
Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Cuándo:
- Del 04/06/2025 al 06/06/2025
-
L'Aventura de Llegir - Parlem amb...: Dioni Porta, sobre el llibre "Empujar el sol"
Dónde:
- Biblioteca Jaume Fuster
Cuándo:
- 28/05/2025
-
"Festa Major Can Peguera": Dates de festa major
Dónde:
- Barri de Can Peguera
Cuándo:
- Del 16/06/2025 al 23/06/2025
-
Festival de literatura de Natura "Liternatura"
Dónde:
- Biblioteca Collserola - Josep Miracle
Cuándo:
- Del 16/05/2025 al 17/05/2025
-
Col·loqui de l' espectacle "Alícia en un món real", moderat per Estel Solé Casadellà
Dónde:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Tallers
Cuándo:
- 16/05/2025