
Schedule
Days | Hours | Preus | Observation | |
---|---|---|---|---|
20 gener,
17 febrer, 31 març, 5 maig, 19 maig i 16 juny |
a les 18.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció
Capacitat limitada
Es demana puntualitat |
Others
- Occur on:
- CaixaForum Macaya.
La necessària relació entre el saber científic (i la seva translació en la nova tecnologia) amb el saber fer de la política per gestionar-ne la governança de manera democràtica normalment comporta una distància que genera múltiples disfuncions i elements de preocupació. Així mateix, l’impacte de la tecnologia sobre el comportament privat o cívic dels individus i la ciutadania també genera pors i desconfiances. Alhora, però, es presenten oportunitats enormes i elements d’esperança il·lusionants. Ens trobem en un canvi de paradigma que generarà nous imaginaris col·lectius que atenyen tant l’esfera privada com la pública. Els reptes són majúsculs, però l’aparició d’innovacions són a la vegada estimulants i apassionants i cal conèixer-les de primera mà.
A Diàlegs sobre Tecnologia i Democràcia es planteja un itinerari conceptual que analitza la relació democràtica entre tecnologia i política democràtica per aprofundir en la relació entre el món digital i la intel·ligència artificial, amb els límits tan morals i ètics que es plantegen en el seu ús. També es reflexionarà sobre la relació de la IA amb els límits físics del nostre planeta, o la necessitat del fet que els futurs previsibles d’aquesta tecnologia siguin compatibles amb escenaris assolibles des del punt de vista humà. Finalment, ens submergirem en el món dels nous imaginaris provinents de la ciència, provant els límits de la nostra evolució genètica i de les darreres innovacions fisicotecnològiques.
El cicle pretén, doncs, discernir si serem capaços d’orientar-nos cap a una relació harmoniosa entre la tecnologia i la democràcia o bé si els avenços científics, especialment l’aparició de la intel·ligència artificial i el món digital, han emprès un camí de no retorn cap a l’erosió de principis democràtics fonamentals.
Coorganitzat amb: Club de Roma, Fundació Ernest Lluch i l'Observatori de les Idees.
CaixaForum Macaya
- Address:
- Pg Sant Joan, 108
- :
- Eixample
- Neighborhood:
- la Dreta de l'Eixample
- City:
- Barcelona
Where
- CaixaForum Macaya
- When
From 20/01/2025 to 16/06/2025
Website
You may also be interested in...
-
Fira "Petit Mercat de Mercats"
Where:
- Mercat Provençals
When:
- Del 16/05/2025 al 17/05/2025
-
Festival Rellisquin: Xerrada i projeccions
Where:
- Casal de Gent Gran del Taulat
When:
- 25/04/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Olivia Laing i Juan Gómez Bárcena
Where:
- Biblioteca Jaume Fuster
When:
- 08/04/2025
-
Festa del Llibre de Sant Jordi a l'Antiga Fàbrica d'Estrella Damm
Where:
- Antiga Fàbrica Estrella Damm
When:
- 08/04/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Ferran Torrent i Núria Cadenes
Where:
- Biblioteca Gabriel García Márquez
When:
- 07/04/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Alberto Manguel, Ingrid Guardiola i Daniel Innerarity
Where:
- Biblioteca Esquerra de l'Eixample - Agustí Centelles
When:
- 09/04/2025
-
Primavera Pro 2025
Where:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
When:
- Del 04/06/2025 al 06/06/2025
-
Col·loqui de l' espectacle "Alícia en un món real", moderat per Estel Solé Casadellà
Where:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Tallers
When:
- 16/05/2025
-
FestivArt
Where:
- Poble Espanyol de Barcelona
When:
- Del 12/04/2025 al 13/04/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Mar García Puig i Albert Sánchez Piñol
Where:
- Espai Francesca Bonnemaison - Biblioteca Francesca Bonnemaison
When:
- 11/04/2025
-
Col·loqui de "La tercera fuga", moderat per Gemma Ruiz Palà
Where:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Gran
When:
- 09/05/2025
-
Col·loqui de l'espectacle "Anatomia d’un suïcidi", moderat per Marta Marín-Dòmine
Where:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Petita
When:
- 23/05/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Jonathan Coe
Where:
- Biblioteca Jaume Fuster
When:
- 10/04/2025