Curs 'Aquarel·la japonesa', a càrrec de la professora Eriko Fukuda

Traductor de Google:

Schedule

Others

Occur on:
Casa Àsia.
Organised by:
Casa Àsia.

L'aquarel·la japonesa, coneguda com a "Gansai", és un material utilitzat al Nihonga, que és un estil de pintura tradicional japonesa. Aquest estil té les seves arrels al període Heian (794-1185), quan es comencen a desenvolupar i seleccionar expressions artístiques que s'identifiquen profundament amb la cultura japonesa. Durant aquest període sorgeix l'estil Yamato-e, que marca l'inici d'una evolució artística que donarà lloc a diversos estils pictòrics al Japó.

Aquest curs, els estudiants descobriran les gammes cromàtiques que ofereix l'aquarel·la Gansai per crear pintures d'estil japonès. L'objectiu principal és aprendre a utilitzar aquesta aquarel·la i aprendre a fer diferents tipus de pinzellades. Les classes s'enfocaran a la reproducció d'imatges de la pintura japonesa, permetent als estudiants no només aprendre les tècniques específiques, sinó també apreciar la rica herència cultural i artística que comporta aquest estil. A través de la pràctica i exploració d'aquests materials, els participants desenvoluparan una comprensió més profunda del Nihonga i de com els artistes japonesos han utilitzat aquests recursos al llarg dels segles per expressar la seva visió del món natural i espiritual.

Programa:

  • Sessions 1-2: Introducció als materials i exercicis bàsics
  • Sessió 3: Coneixement dels colors i les tècniques de taques
  • Sessions 4-5: Temàtiques diverses i creació d'obres personals. Els estudiants començaran a treballar en diferents temes com ara flors, ocells i animals.
  • Sessions posteriors: Continuació i perfeccionament

Cada sessió culminarà amb una obra acabada que els estudiants podran portar a casa.

El curs està dissenyat per adaptar-se a tots els nivells d'habilitat, per la qual cosa no cal coneixement previ. D'una banda, introduirem en l'art nous alumnes i, d'altra banda, donarem continuïtat de més coneixement a l'alumnat que ja ha cursat amb nosaltres altres cursos anteriors. El coneixement que aporten els dos alumnes es retroalimenta de manera molt positiva.

Materials ( inclosos en el preu):

  • Aquarel·les japoneses
  • Paper d'aquarel·la
  • Paletes
  • Cubilets 

Materials ( a compte de l'alumne/a):

  • Llapis número 3B
  • Goma d'esborrar
  • 2 pinzells d'aquarel·la:
  • Pinzell per dibuixar línies, número 2 o 4
  • Pinzell per pintar, número 8

Professora: Eriko Fukuda, llicenciada a la Universitat de Belles Arts de Barcelona entre el 2010 i el 2013.

Casa Àsia

Address:
Carrer d'Elisabets, 24
:
Ciutat Vella
Neighborhood:
el Raval
City:
Barcelona
Where
Casa Àsia
When
From 19/01/2026 to 23/03/2026

You may also be interested in...

If you get bored in Barcelona...it's because you want to be!

Find out all the activities the city has in store for you

Barcelona offers plenty for discovery over the entire year