
Història. Un cicle nocturn per descobrir com era la Barcelona del 1700.
El Museu d'Història de Barcelona presenta el cicle d'activitats El Born de nit.
1. Itinerari Crònica negra. Conflicte, violència i justícia al 1700. Els dijous, del 2 de juliol al 17 de setembre, de 20 a 22 h.
La Barcelona del 1700 està farcida d'històries humanes que ens han arribat fins a dia d'avui gràcies a l'amplia documentació que conservem de l'època. I d'entre totes aquestes històries també hi ha episodis de conflicte, odi i venjança. Aquest itinerari ens permetrà acostar-nos a aquesta cara fosca de la ciutat per reflexionar sobre la violència quotidiana fa tres-cents anys. D'una banda, el conjunt arqueològic ens permetrà recuperar aquestes cròniques protagonitzades pels veïns i veïnes del Born. Mentre que, través d'un breu itinerari pel barri, coneixerem el funcionament de la justícia i el seus càstigs en una ciutat dinàmica, complexa, que mai descansava.
2. Visita guiada i taller Nit d'arqueologia. Els divendres, del 3 de juliol al 18 de setembre, de 20 a 22 h:
Mirar el passat a través del microscopi. Gràcies a les restes microscòpiques podem saber com era antigament el paisatge de Barcelona i què menjava la seva gent. Aquesta és una activitat experimental i participativa que tindrà lloc de nit amb el centre tancat. Garbellarem mostres de restes orgàniques com les que s'han trobat al jaciment arqueològic i descobrirem quina era la dieta dels habitants de la Barcelona del 1700. Després, en una visita nocturna per les restes dels carrers i les cases d'aquella època, observarem el paisatge de la ciutat i els seus entorns, l'alimentació dels habitants i fins i tot les malalties més corrents.
Horaris
| Dies | Hores | Preus | Observacions | |
|---|---|---|---|---|
|
Dimecres, dijous i divendres |
de 20.00 h a 22.00 h |
Entrada general: 8 €
Amics i Amigues del Museu: 5 € |
Cal inscripció prèvia |
Altres
- Es venen les entrades a:
- El Born. Museu d'Història de Barcelona.
- Se celebra a:
- El Born. Museu d'Història de Barcelona.
- Organitzat per:
- El Born. Museu d'Història de Barcelona.
El Born. Museu d'Història de Barcelona
- Adreça:
- Plaça Comercial, 12
- :
- Ciutat Vella
- Barri:
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- Població:
- Barcelona
- Quan
Des de 02/07/2026 al 18/09/2026
Web
També et pot interessar...
-
Barcelona Night Tour Bus
On:- Sortida i final plaça Catalunya
Quan:- Del 01/06/2026 al 13/09/2026
-
Recorreguts en bicicleta ‘Born Bike’
On:- Punt de sortida: Born Bike Tours Barcelona
Quan:- Acte permanent
-
Trobada d'Art Urbà "NOU Sentit Urbà"
On:- Diferents carrers i espais del Districte de Nou Barris
Quan:- Del 01/10/2025 al 31/12/2029
-
Ruta de degustació de tapes pel barri de Sant Antoni "Tapantoni edició Tardor 2026"
On:- Establiments del barri de Sant Antoni
Quan:- Del 13/11/2026 al 21/11/2026
-
Ruta temàtica "La invenció del Barri Gòtic"
On:- Centre Cívic Pati Llimona
Quan:- 03/10/2026
-
Passeig en veler
On:- Centre Municipal de Vela
Quan:- Acte permanent
-
Barcelona sobre patins!
On:- Punt de trobada: Moll de Mestral, 2 (davant del Balcó Gastronòmic)
Quan:- Acte permanent
-
Taller 'Art: L'art de la nostra ciutat'
On:- Centre Cívic Pere Pruna
Quan:- Del 07/10/2026 al 25/11/2026
Mercats
Racons amb encant
Gastronomia
Fer esport
Natura i platges