Exposició 'Vist però no vist', de Trinh T. Minh-ha

Traductor de Google:

Schedule

Cineasta, compositora, poeta, escriptora, crítica de la literatura i docent, Trinh T. Minh-ha (Hanoi, 1952) és una de les veus més importants del cinema independent de tot el món. Des d'inicis de la dècada dels vuitanta ha dut a terme una obra fílmica i teòrica que es considera fundacional per als plantejaments postcolonials i feministes i que ha desplaçat de manera significativa els límits entre document i ficció: s'enquadra dins la complexa categoria de «cinema etnogràfic experimental».

Després d'emigrar als Estats Units l'any 1970, durant la guerra del Vietnam, a partir del 1977 va impartir classes al Conservatori Nacional de Música i Art Dramàtic de Dakar (Senegal). D'aquesta època daten la publicació  African Spaces: Designs for Living in Upper Volta (1985), juntament amb el fotògraf i arquitecte Jean-Paul Bourdier, així com les seves dues primeres peces en 16 mm,  Reassemblage (1982) i  Naked Spaces - Living Is Round (1985), ambdues produïdes per Bourdier, igual que la resta de la seva filmografia. Des del 1992 fins al 2022, Minh-ha va ensenyar als departaments de Retòrica, i Estudis de Gènere i de la Dona de la Universitat de Berkeley (Califòrnia). 

Fins ara ha fet nou pel·lícules:  Surname Viet Given Name Nam (1989),  Shoot for the Contents (1991),  A Tale of Love (1995),  The Fourth Dimension (2001),  Night Passage (2004),  Forgetting Vietnam (2016) i  What About China? (2022), a més de les esmentades anteriorment. 

Entre els seus escrits teoricopoètics destaquen  Women, Native, Other (1989),  When the Moon Waxes Red (1991),  Elsewhere, Within Here (2011) i  Lovecidal: Walking with The Disappeared (2016), juntament amb diverses recopilacions d'entrevistes i els guions cinematogràfics de  Framer Framed (1992),  Cinema Interval (1999),  The Digital Film Event (2005) i  D-Passage. The Digital Way (2013).

Aquesta és la primera exposició de Trinh T. Minh-ha a l'Estat espanyol.

La Virreina Centre de la Imatge

Address:
C la Rambla, 99
:
Ciutat Vella
Neighborhood:
el Raval
City:
Barcelona
Where
La Virreina Centre de la Imatge
When
From 29/10/2025 to 01/03/2026

You may also be interested in...

If you get bored in Barcelona...it's because you want to be!

Find out all the activities the city has in store for you

Barcelona offers plenty for discovery over the entire year